torsdag 27. oktober 2011

Shalom - en vest for den utålmodige

Jeg var jo så heldig å vinne masse nepal i en give away som Kristins strikkeblogg hadde for ikke så lenge siden. Og siden jeg har hatt lyst til å strikke vesten Shalom en stund så var det veldig vanskelig å ikke starte på den! Oppskriften måtte modifiseres for å passe til garnet, så der var jeg på tynn is. Ja ja, la i vei med utgangspunkt i de få notatene som var gjort for vesten fra før med dette garnet. Det så bra ut lenge, men etterhvert skjønte jeg vel at jeg ikke kom til å ha nok garn. Fant ut at det var like greit å bare strikke på til garnet jeg hadde var tomt, for å prøve å estimere hvor mye mer jeg trengte. Etter måling og prøving og sms konsultasjon fant jeg ut at et nøste til burde holde, så var det å få tak i det da. Jeg visste heldigvis hvor garnet var kjøpt så jeg sendte mail til To damer og spurte om de hadde mer igjen av den innfargningen. Dette var på kvelden, men jammen meg fikk jeg svar samme kveld om at de hadde og hadde holdt av et nøste til meg! Jeg sendte avgårde en bestilling, og på mandagen hadde jeg pakken.




Nå begynte tvilen om størrelsen på denne vesten virkelig å melde seg, men å rekke opp helt til ermhulene fristet jo svært lite. Så jeg lot det stå til. Tirsdag kveld var jeg endelig ferdig med den og fikk den i vaskemaskinen. En vaskemaskin som venter på å byttes ut med en ny, så den hadde bare tømt ut vannet etter vask, ikke noe mer. Så den vesten er enda ikke ordentlig tørr, men man kan da for all del ikke vente i evigheter heller så da tar man bilder av seg selv med en nestentørr vest på da. Hvilket resulterte i bildene nedenfor....























Ja sånn ser den ut da! Ikke helt enkelt å få frem riktig farge heller i dette gråværet som er om dagen. Men den er grågrønn. Og altfor stor. Men jeg skal vel klare å bruke den allikevel, men jeg burde nok begynt med et mindre maskeantall enn jeg gjorde, denne saken vokste i vaska min hvertfall. Den var rask å strikke da! Brukte ca 2 uker inkludert venting på mer garn!






Ja og lillebror snek seg visst med på bildene... hihi

3 kommentarer: