lørdag 22. oktober 2011

En vest til en bursdagsjente

Mye av det jeg lager blir til etter innfallsmetoden. Mye av det som står på planen om det er burde, må eller har lyst til blir på regelmessig basis flyttet bakover i køen. Nøyaktig en måned før eldstejenta hadde bursdag fikk jeg for meg at jeg ville strikke noe til henne fra heftet Smart til barn fra Sandnes. I det heftet er det mye fint synes jeg, både til gutter og jenter! Det var vanskelig å velge men for å være fornuftig valgte jeg det plagget som krevde minst garn av de fire favorittene jeg hadde sett meg ut. Jeg tok med meg jentungen i garnbutikken og lot henne finne en fin farge, og det ble da selvfølgelig rosa. Aller helst ville hun ha samme rosa som jeg brukte til vottene hennes, men jeg fikk henne til å bytte. Den fine, duse gammelrosa som jeg prøvde å hinte om fikk jeg ikke gehør for.


Med litt somling fikk jeg den ferdig til bursdagen hennes. Det er første gangen jeg har smugstrikket for henne også, godt hun legger seg tidlig! Fikk igjen valgets kval da knappene skulle velges ut, men fornuften tok meg da også og jeg gikk for rosa og rød hjerteknapp til henne som er så glad i rosa og hjerter. De oransje og sjøgrønne knappene får vente til en annen gang.




Definitivt et plagg som må tørkes med omhu for at det skal bli fint, for ellers lever leggene sine egne liv.



Fornøyd jente over at mamma har strikka noe til henne! Men da bestemor spurte henne senere samme dag om hun syntes vesten var fin, var svaret kontant NEI! Og siden har hun ignorert hele vesten. Og sånn går no dagan.




5 kommentarer:

  1. Kjempefin vest selv om eieren er litt vinglete i sine meninger. Slik vingling er forresten veldig vanlig her i huset også. Lurer på om dette er et jentefenomen?

    God helg forresten :-)

    SvarSlett
  2. Klart at den var fin, og den kommer nok raskt på igjen!

    SvarSlett
  3. Kjempefin!! Håper den blir brukt mye videre:).

    SvarSlett
  4. Så fin vest du har strikket. Synd hun ikke var fornøyd, men slikt endrer seg sikkert. Erfaringsmessig så synes jeg det ofte er slik. Har kost meg i lengre tid på bloggen din i dag. Takk for titten.

    SvarSlett