mandag 31. oktober 2011

Påfyll av nødvendigheter

Nødvendigheter er jo greit å kunne lage selv, selv om mye annet kan være mye morsommere. Lue av drops nepal ble til etter eget hode etter et innfall jeg fikk for noen garnrester etter de tykke halsene jeg strikket! Restene kunne jo bli til søte små dusker! Eldstejenta er litt atopisk, men jeg vet ikke helt hvordan det er for henne med ull på hodet, hun har jo vært litt liten til å si noe selv og ikke har det blitt noen synlige merker etter plager heller. Så nå prøver jeg nepal som er blanding av alpakka og ull. Fellingen på lua ble ikke helt som tenkt, men pyttsann. Man lærer etterhvert som man prøver seg! Å få tatt bilder av henne kan igrunnen være en større utfordring.



Et par sokker er vel heller ikke nok, så jeg tok et av fabelnøstene jeg tok hull på til ugleputa og strikket sokker av det. Jeg har alltid strikket med ribb over foten, men nå var jeg lat og tok glattstrikk rundt hele foten. Det gikk unna det!



For en stund tilbake strikket jeg også en hals til henne av viking silke alpakka. Rasket med meg et nøste med rosa og et med lilla BLANT ANNET da Bogerud på Triaden hadde 50% som nattåpenttilbud. Hadde ingen konkret planer for de nøstene men da jeg fant en gratis oppskrift på hals på ravelry som var strikket med dobbel tråd, ja da ble det sånn... Fikk endelig festet trådene i går. Enkelte ting tar lenger tid!



3 kommentarer:

  1. Hehe, ofte er det trådfestinga som tar lengst tid... Masse lekkert her. Håper jenta tåler lua

    SvarSlett
  2. Her var det masse fint. Håper det ikke klør :-)

    SvarSlett
  3. Så utrolig nydelig modell ;)

    SvarSlett