søndag 9. oktober 2011

Høstmysterie

Perjorun på hobbyboden dro igang et lite mysterium i høstens mulm og mørke. Nja ha ha'kke tid, ha'kke garn. Men nysgjerrig som jeg er så tok jeg meg tid og fant noe garn og ble med allikevel. Måtte bruke dobbel fabel for å få flerfarget garn som passet til pinnestørrelse 4, og så hadde jeg noe Mor Aase superwash som matchet i fargen. Fabelen vant jeg en gang i en give away, og har ikke helt funnet rette prosjektet for det enda. Nå mens jeg holdt på med dette lurer jeg på om ikke jeg kom på noe det vil passe godt til faktisk!


I allefall har strikkepinnene gått etterhvert som cluene har kommet, og jeg og de andre som har vært med har vel skjønt mindre og mindre av hva dette skulle bli. Mamelukker, muffins, innvoller og nisselue har vel vært blant forslagene! Da siste cluet kom og jeg leste igjennom skjønte jeg hva det skulle bli, og jeg skyndte meg å bli ferdig! Litt skeivheter etc gjorde at den ble ikke helt som den skulle i bunnen, men jeg synes jeg fikk den til å fungere uansett. Straks 3-åringen skal få den i bursdagsgave, tror det blir ypperlig for hun er jo så glad i rosa! Og låner hekleugla mi rett som det er og sover i skrivende stund i uglepysjen sin. God og myk ble denne også for jeg sprettet en liten pute fra ikea for å bruke til fyll. Det er litt størrelse på den også, så det blir nesten en liten minipute.

1 kommentar:

  1. Og ikke bare fant du ut at det skulle bli en ugle, men at det er en uglepute også. Flott resultat, syntes rosa passet utmerket :-)

    Nytt mysterium kommer plutselig.. eller kanskje noe annet.. stay tuned ;-)

    SvarSlett