søndag 23. september 2012

Bursdagsgave til eldste niesa

Tenk så var det 7 år siden jeg ble tante for første gang. Småsøstrene hadde fått Oslo-anorakker til sin bursdag, så jeg syntes storejenta måtte få noe strikket også. I påsken da vi var i Sverige kjøpte jeg Alt om handarbetets stickmagasin og der var det en hulltopp som jeg allerede da lurte på å lage til henne. Så valget var jo enkelt. Og visstnok haaater hun rosa men eeeeelsker lilla, så fargevalget var også enkelt.Funderte først på noe lilla jeg har liggende i Blackhill Høylandsuld, men slo det raskt fra meg da jeg plutselig satt med en Wollmeise 100% i fargen lavendel! DET var fargen for henne. Et hespe var riktignok ikke nok, men litt flaks skal man ha og på første oppdateringen etter at jeg hadde bestemt meg fikk jeg tak i en hespe til.

Motivasjonen i forhold til denne toppen forsvant en eller annen plass, så den tok litt tid. Godt jeg begynte i god tid. Men  ferdig ble den, og jeg tror den ble godt mottatt hos mottakeren, for det var det eneste klesplagget jeg så at hun holdt opp mot kroppen da hun åpnet gavene. Moren hennes fortalte også at fargen var midt i blinken så det var jo kjekt når man spanderer godgarn!

Actionbilde blir det ikke av sånt, men flate bilder kan jeg jo vise frem.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar