søndag 29. mai 2011

Tova votter

Denne uka har stått i fornuftens tegn, jeg har strikka tova votter til jentene til vinteren. Impulskjøpte Rauma Vamsegarn på mandag og gøyv løs på blånisseoppskriften på votter. Strikket str 3-5år først, tenkte det var smart å strikke de største først for da ble jeg "fortere" ferdig. Smart var det jo for de viste seg å passe akkurat til hun på 2,5 år da de var ferdig tovet. Og hun har jo enda tid på seg til å vokse før hun skal bruke de. Da hadde jeg allerede strikket en vott i størrelsen mindre så pågangsmotet mitt fikk seg en knekk. De tre første vottene var strikket på tirsdag, de to siste ble endelig ferdig i dag. Pga den tredje votten imellom ventet jeg med tomlene for å se om jeg hadde nok garn, og godt var det for det hadde jeg ikke. Så de ble litt alternative men størstejenta er fornøyd for der er det jo LILLA! Hun ville nemlig ikke være med på at lillesøsteren skulle få de lilla vottene. Så var min opprinnelige plan at største skulle få lilla votter og minste skulle få oransje også da. Ikke helt ut av det blå for å si det sånn...


De oransje er strikket med maskeantallet til str 3-5 år men er tre runder lenger før hullraden til snoren, en runde lenger før tommelhull og en cm lenger før felling av hånden. Ca en halv til en cm lenger tommel også. Tovet på 40 grader i vaskemaskin med litt milo.

1 kommentar:

  1. Det var en merkelig tid å strikke votter. Du gjør det samme som meg. Hihi

    SvarSlett