mandag 23. mai 2011

Sommerfugltunika

Det er så mye der ute jeg har lyst til å strikke. Så mye at jeg neppe kommer til å rekke alt. Men av alt jeg har lyst på er det jo noe som får komme fremst i køen, og en av de tingene er en søt tunika! Denne har bestått av flere ting jeg aldri har gjort før, men som Pippi sier: Det har jeg aldri gjort før, så det tror jeg sikkert at jeg kan klare! Og det klarte jeg. Nå er den endelig ferdig, den har blitt dyttet litt bakover innimellom av andre ting men nå satte jeg meg endelig ned og sydde ferdig maskestingene.


Det eneste som mangler nå er en strikk i halsen på den, jeg bare vet ikke hva slag som vil være best til dette formålet. Jeg har kun brukt buksestrikker før og jeg tror ikke det blir så pent skal jeg være ærlig. Litt stor er den til 2,5 åringen, men så er hun liten av størrelse og jeg har strikket den i str 3-4 år. Må jo passe på at den varer en stund når jeg bruker sånt garn.


Det gikk med litt over 1 hespe wollmeise twin, magnolie m. Til maskestingene har jeg brukt arwetta sokkegarn.


3 kommentarer: