tirsdag 3. mai 2011

22,5 degrees i Wollmeise

Jeg skal ikke ha skryt for bloggaktiviteten min i det siste. Tida har nok gått bort i strikking og planlegging av strikking. Er en reser til å planlegge nye ting å lage nemlig! Det hender seg jeg blir ferdig med noen ting også, jeg har faktisk flere ting jeg ikke har blogget enda. Et av de er et sjalskjerf. Akkurat ferdig da sesongen for det mer eller mindre er over. 22,5 degrees av Martina Behm, ja henne igjen! Liker visst det hun lager! Et helt skjerf i rillestrikk, pluss at fargen Raku Regenbogen er såpass mørk gjør at det er mest aktuelt å ta det fram igjen til høsten. Men da er jeg hvertfall klar!



Et bilde av den spede begynnelsen....


Og et av den seige avslutningen. Den bølgete kanten, scallop edge, er strikket, og aldri har jeg hatt så mange masker på pinnen noen gang.

Denne fargen til Wollmeise falt jeg for tidlig og lykken var stor da jeg fikk tak i et hespe. Men å finne rett prosjekt til det det var verre! Jeg startet på et skjerf men ble ikke fornøyd med hvordan fargene fordelte seg. Rakk opp og startet på det på nytt med et ansnet maskeantall men ble ikke fornøyd da heller så jeg rakk opp igjen og la vekk garnet en stund. Så ble det dette, og jeg er fornøyd! som vanlig er det vanskelig å få fanget fargen men det ble ganske riktig på det første bildet.


1 kommentar: