onsdag 24. november 2010

Garnkjøp!

På søndag var vi på hjem og hobby/kunst og håndtverk/brukt og antikk messa som var på Norges Varemesse i Lillestrøm. Litt dårlig tid og litt uheldige siden vi sto der med en søskenvogn med flate hjul og pumpa lå igjen hjemme noe som betydde en toåring som måtte gå rundt på messa eller bli båret. Det lå an til en koselig opplevelse med andre ord!

Uansett hva jeg ikke fikk med meg på den messa, jeg fikk med meg standen til Projo! Det var det viktigste for meg. Har hørt positive ting om garnet, så jeg var veldig spent. Pga den dårlige tida fikk jeg ikke tittet grundig, men valgte da i hyrten og styrten med meg to hesper med Malabrigo sock. Skulle egentlig bare ha et men hadde problemer med å velge mellom de tre jeg hadde plukket ut av hylla. Det ble et i fargen Eggplant, og et i fargen Persia.

Kjempefine og de bor på ubestemt tid i sofakroken så jeg kan nyte synet og klappe litt på de.... De er jo så myke at jeg ikke helt skjønner at det er ull! Jeg klarte ikke å la være i går kveld heller så jeg nøstet opp det ene hespet. Har også funnet og fått printet ut en oppskrift for hva det skal bli til, og klør etter å begynne! Men nå må jeg faktisk få ferdig noe annet først. Så istede for å strikke på det så blogger jeg heller om dette garnet.

Men er det ikke fint da???

4 kommentarer:

  1. Fint garn,men det ser glatt ut. Hva skal du strikke?
    Er det veldig anderledes enn andre garn?

    SvarSlett
  2. Oh, tenk om man kunne fått tak i sjokoladegarn.
    Naaaam:D

    SvarSlett
  3. For å si det sånn, genseren jeg strikker på kjentes ut som en skrubbvott etter at jeg hadde nøstet opp det ene hespet. Det er 100% ull, er mykt og deilig og jeg har kamper med meg selv flere ganger om dagen for å ikke begynne å strikke av det. For en gangs skyld skal jeg strikke noe til meg selv! ;)

    Og det finnes masse garn med sjokoladefarger hvertfall!

    SvarSlett
  4. O så spennende med nytt garn!
    Skulle gjerne vært på den messa,ja, og helst uten unger på slep, slik at jeg kunne somlet så mye jeg hadde lyst hos garnpusherne :)

    Jeg har forresten noen hesper med malabrigo lace som skal komme i posten til meg snart, og jeg gleder meg villt!

    SvarSlett