lørdag 11. september 2010

Tur på loppemarked

Endelig er det et loppemarked her i nærheten som jeg har fått med meg! I utgangspunktet passet det ikke å dra dit, men det ble forandring i planene så jeg tok med meg lillesøster og freste bort. Det var mye folk der, så vi parkerte et stykke unna, man har da bein å gå på! Jeg strevde litt med å få sett på ting, hadde lillesøster på magen i mei tai. Da er det ikke så lett å presse seg fram til bordene. Men et sted var det noe som fanget blikket mitt, og jeg sto tålmodig og ventet til jeg kunne få komme fram til bordet der. Blikkfanget ble igjen på loppemarkedet, men jeg dro med meg tre små skåler for den nette sum av 20kr. Den blanke skåla er samme som en bolle jeg kjøpte i bruktbutikk på ferie i fjor! Selvfølgelig måtte jeg ha den! De andre to syntes jeg bare var fine.





Jeg måtte jo titte mer, og hanvnet inn i et rom med duker og gardiner og sånt. Gikk meg en runde men så ingenting, så tok jeg en runde til og jammen meg der fikk jeg en idé om å sy puter til et barnerom eller to. Sto og dro i et par duker, tittet litt mer og brukte lang tid. Gikk derfra med fire duker, men ikke de jeg så på først selvfølgelig.



Før jeg gikk inn hadde jeg tittet litt på møblene ute, så jeg gikk tilbake for å se om noen hyller fortsatt var der. Og det var de så her skal det males! Usikker enda om det blir til barnerom eller stue, må tenke litt på den.


Og så fikk storesøster en liten veske. Hun digger å putte ting oppi poser feks så da er det sikkert kjekt med en egen veske!










4 kommentarer:

  1. Så fine ting du fant... jeg digger veska til storesøster da. Drit lekker..
    Kanskje veske var et tips til hun frøkna her i huset også.

    Ha en fin helg
    klem

    SvarSlett
  2. Takk for det! Veske er gøy for små jenter. Det første hun gjorde var å ta den på armen/skuldra og trille med dukkevogna.

    Ha en fin helg du og!
    klem

    SvarSlett
  3. Så mange fine ting du fant! Loppis er kjempegøy!

    SvarSlett
  4. Takk! Veldig fornøyd selv! Ser at ikke alle fargene kommer godt nok frem på bildene, men stoffene skal jeg forhåpentligvis vise frem igjen!

    SvarSlett