onsdag 29. september 2010

Babyvotter



Naboen har fått baby, og en baby som er født nå trenger jo et par tynne, hjemmestrikka votter. Jeg hadde ikke lyst til å strikke de jeg strikket til mine små, for de synes jeg er så kjedelig å strikke. Så jeg tok utgangspunkt i oppskriften jeg strikket uglevottene siden den sa den lille størrelsen var nyfødtstørrelse. Jeg gikk også ned litt på maskeantallet. Men, det ble votter til lillesøster som er 7 måneder det. Hun trenger det da så det er jo greit.
Jeg fortet meg å strikke ferdig lillesøster sine og kastet meg over garnkurven etter restegarn. Fant et par smånøster med alpakka og strikket med enda færre masker. De ser ut til å være akkurat passe for ei lita snuppe.

2 kommentarer:

  1. Jeg finner meg stadig like fascinert over alle disse fantastiske strikke-ideene dine!!!!
    Den dagen jeg skal utvide familien min og skaffe alle disse hundene, skal jeg ansette deg til å strikke potevarmere til de alle;)

    SvarSlett
  2. hahaha Det er ikke akkurat nybrottsarbeid dette her da!

    Alle disse hundene... La det bli chihuahuaer!

    SvarSlett