fredag 28. mai 2010

Smårusk i toppen

Drops har hatt 30% på alt vintergarn i hele mai. Jeg har handlet litt til noe jeg vet jeg skal lage, men jeg har siden den handelen tenkt at jeg skulle da ha handlet mer når det er på tilbud! Bare at hva.... I dag var siste sjansen min, for i morgen har jeg ikke mulighet og på mandager har butikken "min" stengt. Så, bare for å ha gjort det så dro jeg dit med en intensjon om å handle garn til en mariusgenser! Ehe... Jeg som har kvekket om å ikke strikke mønster noen gang igjen. I butikken fant jeg ut at for å få kjøpe det heftet måtte jeg kjøpe minimum to garnnøster. Ergo tok jeg meg ut to i Sandnes alpakka til en lue. Et lilla og et grønt, blir spennede å se hvordan lua blir med de to. Så kunne jeg smyge over til dropshyllene. Plukket på grønt og lilla der også for det hadde jeg sett for meg på forhånd. Så så jeg en rosa jeg ikke hadde sett før(eller brydd meg om), og en annen veldig lys rosa jeg hvertfall ikke hadde sett før for den er ny. Så her skal det strikkes en rosa mariusgenser, i str 4 år. Har et par prosjekter liggende så greit å ha litt tid på meg... Oppskriften var ikke for 3 år så. Og så snappa jeg til meg et nøste i fabel til mest sannsynlig sokker.
Det var vesentlig prisforskjell på alpakkanøstene da, drops på tilbud til 24,50 mot sandnes til 45. Blir en billig genser i garnkostnader hvertfall!

2 kommentarer:

  1. Farlig når det er salg på garn ja:). Jeg handlet også inn til et teppe jeg skal hekle når det var salg.... det er bare det at jeg har et annet teppe jeg må hekle ferdig først, hehe:). Men - det er jo kjekt med håndarbeide da!

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. hihi Kjekt å ha flere prosjekter på gang og på vent! Jeg har mista littebitt oversikten over prosjekter på vent nå men...

    SvarSlett