tirsdag 9. oktober 2012

Fiskevotter

På sensommeren eller når det var drev jeg også med litt garnlagerfeting. Favorittbutikken hadde fylt opp tilbudskurven med litt Smart i utgående farger til 15kr stykke så jeg nappet med meg to. Var flink da syntes jeg for jeg la tilbake mange fler! Iallefall, jeg tenkte at de ville fungere til votter. Gul og grønn, det er nøytralt og fint til lillesøster så llillebror kanskje kan arve. 

Men så var det å finne votter jeg ville strikke da, til disse små synes jeg det er litt gøy med motiver på som gir dem noe, type åttebladsroser er jo ikke så spennende for små barn. Tidligere har jeg strikket med ugle på, tegnet en prinsesse som så mer ut som en vikingdame ferdig oppstrikket, og hjerter. Var på nippet til å sette meg ned og tegne denne gangen også, men så dukket fiskevottene opp! De har jeg jo sett før også så da fant jeg ut at nå var det på tide å strikke dem.

De ble litt sånn akkurat passe i størrelsen, så da utgikk planen om å strikke et slikt par til storesøster også. Og jeg byttet til en pinnestørrelse større etter halen for jeg skjønte at det ikke hadde vært noen vits i å fortsette med pinne nr 3. Men de var raske og enkle å strikke da, og litt morsomme også. Helt til jeg kom til sammenmaskinga. Det syntes jeg ikke ble så pent selv om jeg (nesten hele tiden) gjorde som forklart i en tutorial.


5 kommentarer:

  1. Så fine! Desse har eg hatt planer om å strikke også, men har enno ikkje kome så langt. Kanskje e skulle starte snart?..


    SvarSlett
  2. Festlige votter :-)

    SvarSlett
  3. Disse er kjempekule! Har siklet på dem flere ganger. Desverre har jeg enda ikke, selv etter mange strikkende år, fått taket på dette med fargemønster. Det blir bare en hard klump ut av det, og det er jo ikke fint. Det eneste positive er vel at det ikke blir så nøye med sammenmaskinga :D Jeg syns dine votter ble kjempefine syns sammenmaskinga di så bra ut og jeg!

    SvarSlett
  4. Dette blir ti på topp votter for den som kommer til å få dem:) virkelig artig mønster og flott at garnkjøpble brukt til det du hadde tenkt:)

    SvarSlett