fredag 29. juni 2012

Jeg har laget creme brulee for første gang!

Riktignok en litt tørrere variant enn det som er vanlig.

Jeg fikk så lyst på en sånn hullete topp jeg også som så mange har nå, men kjøpe selv når jeg kan lage? Jeg trålet ravelry opp og ned etter oppskrift, det var ikke så enkelt å finne noe men då var det å bruke riktig søkebegrep også da. Til slutt fant jeg Creme Brulee som jeg syntes var veldig fin. Garn hadde jeg også, Malabrigo sock i fargen Cote d'Azure. Riktignok tynnere enn det oppskriften er skrevet for, så jeg strikket største størrelsen og gikk ned en pinnestørrelse. Hadde det fantes en større størrelse enn  det også så hadde kanskje min topp sett ut litt mer som originalen?


Nåja, jeg er ikke helt misfornøyd, litt sånn midt på treet. Det gikk med nesten nøyaktig to hesper. Heldigvis slapp jeg å ta av det tredje. Til å være fra samme innfarging så var det utrolig stor forskjell på hespene! Jeg begynte å strikke med det tredje hespet da jeg måtte begynne på nr 2, men det rakk jeg opp igjen for forskjellen var kjempestor.

Fargen er mer riktig på dette bildet.

Og i kjent stil så er jeg ferdig med flere ting på en gang, så her vil det komme flere innlegg om kort tid. Til det antakelig blir litt tørke igjen om jeg fortsetter trenden! ;)

God helg!


3 kommentarer:

  1. Den ble flott. Blått er nydelig til det meste.

    SvarSlett
  2. Nydelig både toppen og fargen :) God helg :D

    SvarSlett
  3. Syns Creme Bruleen din ble kjempeflott, jeg :-)

    SvarSlett