tirsdag 16. oktober 2012

Flere votter!

Jeg hadde en plan om at mellomste skulle arve et vottepar etter eldste, men planer kan jo som kjent gå i vasken og det gjorde denne. De selvkomponerte hjertevottene har vært godt brukt, så godt at de har blitt ganske bra tovet på innsiden selv om de er strikket av smart. Og da tommelen i utgangspunktet var litt trang så ble det helt håpløst. Åpnet dem opp på innsiden med noe skarpt men det ble ikke bra i det hele tatt og jenta ville ikke ha dem på. Så de har gått i søpla. 

Da må hu mor lage nye da! Ikke bare et par som planlagt men to. En god unnskyldning til å prøve meg på drops big merino, som vist i et innlegg tidligere her. Jeg fant en oppskrift hos garnstudio, og dette var raske votter å strikke! Da gjør det ikke like mye at det er fire av dem. Da jeg fulgte oppskrifta ble de riktignok for små til eldste, så jeg modererte litt da jeg strikket hennes. Og så pyntet jeg dem litt etter en idé herifra. Bare høyrevottene da.


Jentene er fornøyde med votter som ikke klør og som har øyne! De har allerede vært krokodille, slange og apekatt. Fargene er kanskje ikke så spennende, men jeg tenkte det kanskje var litt mer praktisk i den søla som er på høsten.

4 kommentarer:

  1. Så stilige. Må strikke votter til poden her, men det blir nok angry birds på

    SvarSlett
  2. Disse var kjempesøte! Den pynten gjorde utrolig mye :) Kjekt med oppskrifter det går kjapt unna med. Sånne votter trengs det jo gjerne noen av for å ha nok til barnehagehverdagen :)

    SvarSlett
  3. Artige votter!!! Drops sin merino er super til småstrikk som ikke skal klø:) Skjønner godt fantasien blomstrer med flotte votter som ikke klør!!!

    SvarSlett
  4. De var jo flotte da!! Også så gøy at de kan være både krokodille, slange og sikkert mange andre dyr.. setter fantasien i sving!

    SvarSlett