torsdag 1. november 2012

Og resten av vottegarnet ble til en...

Hals! Og jeg kan bare si med en gang at striper og forkortede rader det er en dårlig match. Halsstrikking er forøvrig noe jeg ikke helt klarer å finne inspirasjon til, så da denne dukket opp fikk jeg lyst til å strikke den. Uten alt som skal bre seg utover skuldre og bryst og ta masse tid. Men med knappestolpe da for å lage meg litt ekstraarbeid allikevel. Det er nå engang sånn at eldstejenta aldri har likt å ha det trangt i halsen. Det er høye hyl om vi lukker jakka helt opp feks. Nå har hun muligheten til å kneppe opp i det minste, og allikevel ha noe som varmer rundt resten av halsen. 

Litt selvsensur  ble det visst da jeg tok bildet!

Litt uvanlig fargekombinasjon kanskje, men rosa og lilla elskeren sa ingenting om brunt og grått. Men "Gult er kult mamma! Og rrrooosa! hihihi"

Og jeg som er så lite glad i å strikke halser prøvde meg på en enkel en før dette i rester av Mor Aase bomull/ull. Den vet jeg ikke når kommer til å passe! Trådfestingen får jeg ta når det nærmer seg, gidder ikke nå rett og slett.


Og så må jeg vise hvordan man kan se ut på bursdagen sin når man nesten ikke vet hvilket bein man skal stå på og må bli tatt bilde av så mamma får bilde av vesten på!



3 kommentarer:

  1. He he, det nederste bildet er ubetalelig! Hun er jo så skjønn! Ser litt spent og giret ut. Akkurat slik man skal være. Likte halsene dine. Så godt å få brukt opp restene.

    SvarSlett
  2. Og du snakker om tempo!! Ikke lenge siden du startet på denne vesten om jeg husker rett, og i tillegg har du et halvt fotballlag med barn å ta deg av :-) Den ble i hvert fall kjempefin, og lilla er aldri feil :D *fnis*
    Og for ett kanllbilde!! Hahaha.... Nydelige unger du har!

    SvarSlett
  3. Gult er kult ja.. det er viktig det der med å ha de rette fargene.. det nederste bildet var jo helt knall!! Og halsene så deilig ut!

    SvarSlett