søndag 13. mars 2011

Vinterskjerf og vårspiring

Endelig fikk jeg ut fingeren og startet på et heklet skjerf som jeg kjøpte garn til før jul. Det passet så bra med kindereggalongens tema for mars på hobbyboden; Opprydding og det man skulle ha gjort i vinter. Oppskriften er fra garnstudio og jeg har heklet det i drops alpakka og vivaldi. Supermykt og godt, og det var en enkel oppskrift.




Men selv om det var godt med et skjerf i halsen så er jeg klar for vår! Og siden snøen ligger høyt ute så var jeg ikke vond å be da jeg fant karsefrø til en tier hos rema forrige helg. Bildet under er tatt etter et par dager,



og dette en dag eller to etter det igjen. Dekorativt og enkelt å plukke seg litt til brødskiva mens vi allikevel sitter ved bordet og spiser.



Spireinspirert så kjøpte jeg alfalfafrø på helsekosten og satte igang. En ren svart nylonstrømpe over et rent syltetøyglass, tre spiseskjeer med frå, bløtlegging over natta og siden skylling en til to ganger daglig. Ferdig til å spises når glasset er fullt av spirer sånn ca, vi venter i spenning og ser utviklingen fra dag til dag. Gøy!



Og endelig har vi fått opp en hylle over spisestua, og da fant jeg ut at der passet det godt med noe jeg så tips om en plass. Løk i vase. Litt av en jobb å få vasket av all jorda, men det var verdt det.



Et par dager senere så det sånn ut, nydelige! Nå er de ca tre ganger så høye, så alt vannet har virkelig fått fart på dem!


2 kommentarer:

  1. Herlig skjerf. Har samme garn liggende uten plan. Tror du gav meg en plan på det. Ønsker deg en fin ny uke

    SvarSlett
  2. Lekkert hekleskjerf!
    Og deilig å se at det spirer og gror!
    Håper du har en fin søndag.

    SvarSlett