mandag 20. desember 2010

Min første genser

Det er stadig muligheter for å prøve seg på noe nytt, og noen ganger skjer det av tilfeldigheter. Jeg fikk snusen i Lillestrøm sysenter og dro dit for å titte på utvalget. Garn og stoffer og alt mulig i mengder. Så jeg ble stående å se på knapper. Kjøpte med meg litt forskjellig, blant annet fire knapper med Minnie Mus på. Storesøster har litt dilla på Mikke og Minnie, så selvfølgelig måtte jeg ta med det. Rett hjem og søke på Ravelry etter noe jeg kunne lage. Lette primært etter en jakke, og følte meg riktig så avansert der jeg begrenset søket etter alder, raglan, top down osv. Fant da ingen jakke, men en genser med knapper på skuldrene. Oppskriften gikk bare opp til 18 måneder men det er da bare å tilpasse.

Dro ut for å finne rødt garn i passe tykkelse, det var litt verre. Ikke er jeg så dreven enda heller, så sånn underveis så jeg jo at jeg burde strikket på en halvpinne mindre. Men pyttsann. Ikke for det, på armene strikket jeg akkurat passe stramt. Halsen ble også så vid at knapper hadde vært unødvendig, men men. Genseren falt i smak og måtte bli med i senga første natta, så da er jeg fornøyd jeg. Nå er den i bruk hver dag når hun skal ut. Genseren ble strikket superraskt til å være meg, har tatt lenger tid å blogge den faktisk. Men det var et morsomt prosjekt, og jeg gleder meg litt til neste genser.



Et nærbilde av årsaken til prosjektet.





Og så har det kommet julegaver til meg i posten, fra meg selv. Nydelig rødfarget Bugga! som var for salg i begrenset opplag. Og "litt" Blackhill Højlandsuld som er billig nå i en introduksjonsperiode hvertfall. Der fikk jeg med en ekstra snurr på 100g, heldige meg!

1 kommentar:

  1. Når du ser at du hadde kunnet strikke med en halvpinne mindre, så syns jeg du er ganske dreven da!
    Fin genser;)

    SvarSlett