søndag 18. september 2011

Varm om halsen

På torsdag kveld var jeg ute på vift alene og "ramla" innom Bogerud og garnavdelingen der... Der i en hulle lå det noe veldig innbydende garn! Viking Eco-alpakka. Noe så mykt og deilig! Endte opp med å ta med meg to hesper hjem med disse skyene i garnform. Tenkte kanskje jeg kunne strikke hals av de, en til meg og en til ene svigerinnen i julegave? Hjem og titte på ravelry.com og fant da mange oppskrifter som passet til garntypen og mengden. Fredag kveld satte jeg igang med en til meg selv som type teststrikk før julegaven sånn for sikkerhets skyld siden jeg ikke kjente garnet osv. I løpet av kvelden ble den ferdig og jeg ble fornøyd! Strikket den litt bredere enn oppskriften sa.



Lørdag kveld startet jeg med den andre men ikke før veldig sent så den er stort sett strikket i dag. Da husket jeg å strikke alle omgangene med rettstrikk også, jeg var litt ivrig da jeg startet med min så det ble litt færre enn oppskriften sa. Tok en ekstra repetisjon i bredden på denne også da. Så får jeg håpe svigerinnen blir fornøyd! Jeg synes de er nydelige å ha rundt halsen!



Garnet er som sagt Viking Eco-alpakka, og jeg har strikket etter denne oppskriften.




4 kommentarer: